METODOLOGI KAJIAN

 Bagi mendapatkan maklumat dan fakta yang diperlukan bagi menyiapkan tugasan ini, kami telah menggunakan beberapa kaedah yang kami rasakan senang untuk kami lakukan yang juga akan memperoleh maklumat dengan banyak. Kaedah pertama yang kami gunakan adalah dengan menggunakan kaedah penyelidikan. Kami telah pergi ke perpustakaan di kawasan kediaman kami dan menggunakan beberapa jenis rujukan untuk mencari fakta dan maklumat yang berkenaan.Kami telah merujuk buku,ensiklopedia,surat khabar dan jurnal bagi memenuhi hasil kajian ini.

Selain itu, kami telah menggunakan kaedah melayari internet. Kami telah membuat rujukan tentang prinsip-prinsip rukun negara dengan membuka beberapa laman web di internet.Banyak maklumat yang kami perolehi dari kaedah ini. Semua alamat laman web itu telah kami lampirkan di halaman rujukan.

Akhir sekali,kami telah menggunakan kaedah soal selidik.Kami telah mengedarkan borang kaji soal selidik kepada responden-responden kami seramai 15 orang dari kelas D1B1B.Kaedah-kaedah ini banyak membantu kami dalam menyiapkan tugasan yang diberi.